Koulutuksen sisältö
Kurssilla tutustutaan Key Account Management -toimintaan ja sen keskeisiin käytäntöihin. Opit, miten yhdistää asiakkuuden arvo ja arvo asiakkaalle, lujittaa asiakassidoksia sekä parantaa asiakaskannattavuutta koko asiakaskannassa. Kurssilla käsitellään myös erilaisten asiakkuuksien hoitokäytäntöjä ja avainasiakkuuksien määrittämisprosessia. Saat tietoa siitä, miten avainasiakkuudet valitaan ja kuinka niiden hallintaa voidaan tehostaa yrityksen menestyksen parantamiseksi.
Tietoja kouluttajasta: Mikko Mäntyneva
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.
Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.