Koulutuksen sisältö
Tarkasti mietitty ja laadittu teksti antaa hyvän kuvan yrityksen tavasta toimia ja kohdella asiakkaitaan. Kurssilla annetaan mallivastauksia, joissa otetaan huomioon tyyliin, kieleen ja vastausrakenteeseen liittyviä asioita. Taina Parviainen on suosittu kouluttaja ja tietokirjailija.
Tietoja kouluttajasta: Taina Parviainen
FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana.
Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.
Parviainen on Kauppakamarin Chambercast-kanavan Kirjakulma-osion podcasthost, ja hänen vierainaan ovat olleet useat Kauppakamarin kirjailijat.
Parviainen on julkaissut viimeksi yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.
Parviaiselta on ilmestynyt aikaisemmin teokset Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin (2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa, ja johtajien elämänkokemuksia ja merkittäviä tapahtumia käsittelevä teos Käännekohta (2007).
—
Course Description
A carefully considered and well-written text gives a good impression of how a company operates and treats its customers. The course provides sample answers that take into account issues related to style, language, and response structure. Taina Parviainen is a popular trainer and non-fiction writer.
About the instructor: Taina Parviainen
FM, KTK Taina Parviainen works at the Chamber of Commerce as the editor-in-chief of the KauppakamariTieto service and as a producer of books on management, sales, marketing, and communications.
Parviainen provides training on topics such as customer and workplace communication and good interaction. Her customer communication training focuses on topics such as responding to difficult messages, recognizing different types of complaints, and harmonizing organizational communication.
Parviainen is the podcast host of the Chambercast channel’s Kirjakulma section, and her guests have included several Chamber of Commerce authors.
Parviainen’s most recent publication, co-authored with Totti Karpela, is Kohtuuttomat valittajat (2022), a practical guide to managing demanding complaints and claims.
Parviainen’s previous works include Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin(2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), written together with Timo Valvio, and Käännekohta (2007), a book about leaders’ life experiences and significant events.