KoulutusOnline | Avainasiakkuuksien suunnitelmallinen hoito ja kehittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva Siirry sisältöön
Takaisin kurssilistaukseen

Avainasiakkuuksien suunnitelmallinen hoito ja kehittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva

Myynti, Markkinointi ja Viestintä

Koulutuksen sisältö

Tässä koulutuksessa opit asiakkuuksien hoidon ja kehittämisen vastuista, asiakastiedon hyödyntämisestä ja asiakkuuksien johtamisesta sekä yrityksen tavoitteiden vaikutuksesta avainasiakkuuksien tavoitteisiin.

Yrityksen avainasiakkuudet tuovat merkittävän osan sen liikevaihdosta. Kasvattaakseen liikevaihtoaan merkittävästi yrityksen on kyettävä hoitamaan ja kehittämään avainasiakkuuksiaan. Koulutuksessa saat ohjeita avainasiakkuuksien systemaattiseen johtamiseen ja kehittämiseen. Systemaattisuuden lisääminen avainasiakkuuksien johtamisessa parantaa liiketoiminnan ennustettavuutta, kasvua ja kannattavuutta.

Tietoja kouluttajasta: Mikko Mäntyneva

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.

Course Description

In this training, you will learn about the responsibilities of customer relationship management and development, the use of customer data and customer relationship management, as well as the impact of the company’s goals on the goals of key accounts.

The company’s key customers generate a significant part of its turnover. In order to increase its turnover significantly, a company must be able to manage and develop its key customer relationships. In the training, you will receive instructions for the systematic management and development of key customer relationships. Increasing the systematic management of key accounts improves the predictability, growth and profitability of the business.

About the instructor: Mikko Mäntyneva

FT, KTL Mikko Mäntyneva is a university lecturer, trainer, speaker, and non-fiction writer specializing in business development. He has three decades of experience in developing business and other activities in organizations representing various industries. His key areas of expertise include customer-oriented business, B2B sales, productivity improvement (Lean), and project development.

In recent years, Mäntyneva has trained over a thousand (Key) Account Managers and Sales Managers.

Mäntyneva holds a licentiate degree in economics (marketing) and a doctorate in philosophy. Mäntyneva’s doctoral thesis focused on the development of customer relationship management in Finnish companies.

He has also written five books on customer relationships, sales, marketing, growth, and project management. Previously published by Kauppakamarin Kustannus, Mäntyneva’s works include Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) and Kasvua innovaatioista (2012). His book Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia will be published in spring 2019.

Kesto

33 min 0 s

Lisää kategoriassa Myynti, Markkinointi ja Viestintä

Linkedin yrityskäyttö - Optimointi ja uudelleen markkinointi. Kouluttaja Taneli Katila
Miten hyödynnät tekoälyä LinkedIn-mainosten suunnittelussa ja saat kampanjoistasi enemmän irti?…
Linkedin yrityskäyttö - Algoritmi ja julkaisut. Kouluttaja Taneli Katila
Miten LinkedInin algoritmi toimii ja millaiset julkaisut saavat näkyvyyttä? Koulutuksessa…
Linkedin yrityskäyttö - Mainosten rakentaminen. Kouluttaja Taneli Katila
Miten luot tehokkaita LinkedIn-mainoksia ja hyödynnät eri mainosmuotoja? Koulutuksessa tutustumme…
Linkedin yrityskäyttö - Työntekijälähettilyys. Kouluttaja Taneli Katila
Miten rakennat autenttisen ja houkuttelevan työnantajamielikuvan LinkedInissä? Koulutuksessa käymme läpi…
Asiakaspalvelun peruspilarit– tunteista ja asenteista toimivaan vuorovaikutukseen. Kouluttaja Taina Parviainen
Tämän koulutuksen tarkoituksena on pysähtyä pohtimaan jokaisen asiakaspalvelussa toimivan omia…
Erilaiset kysymystyypit ja suppilointitekniikka keskustelun edistäjänä. Kouluttaja Taina Parviainen
Koulutuksessa käydään läpi erilaiset kysymystyypit ja kerrotaan esimerkkien avulla, miten…
Miten vastaat oikein kirjalliseen reklamaatioon. Kouluttaja Taina Parviainen
Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla…
Erilaiset valitustyylit ja niihin sopivat reagointitavat. Kouluttaja Taina Parviainen
Millä saada keskeytettyä jaaritteleva asiakas? Miten taas toimia sitkeän inttäjän…
Vinkit solmuun menneisiin tilanteisiin ja niiden ennaltaehkäisyyn. Kouluttaja Taina Parviainen
Suuttuiko asiakas jostain? Pahoittiko hän mielensä tilanteessa, joka olisi voitu…
Palvelumuotoilu. Kouluttajat Sofia Forsberg, Johanna Säynäjäkangas
Kurssilla tutustutaan palvelumuotoiluun perusteellisesti, käsitellen sen merkitystä, tarkoitusta ja toteutustapaa.…
Palvelumuotoilu päättäjille. Kouluttajat Sofia Forsberg, Johanna Säynäjäkangas
Koulutuksessa käsittelemme, mitä yrityksen päättäjien, päälliköiden ja johdon tulisi tietää…
Myyntitaidot retail-kanavaan. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa keskitytään myyntitaitoihin vähittäismyymälässä tapahtuvissa kasvokkain kohtaamisissa. Opit, mitä…
Uusien myyjien myyntitaidot. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tällä käytännönläheisellä kurssilla tutustut olennaisiin taitoihin, joita uusi myyjä tarvitsee…
Miten myyn verkkotapaamisessa. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa perehdytään verkkotapaamisen erityispiirteisiin ja tehokkaisiin myyntistrategioihin. Käsittelemme, miten…
Miten myyn puhelimessa. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa opit tehokkaat myyntistrategiat puhelimitse tapahtuvaan myyntiin. Käsittelemme, mitä…
Kaikki mitä olet aina halunnut tietää kielenhuollosta mutta et ole kehdannut kysyä. Kouluttaja Taina Parviainen
Kurssi antaa selkeän ja tiiviin katsauksen kielenhuollon perusasioihin. Kurssilla käsitellään…
B2B myyntitaidot PK-sektoriin. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa syvennytään B2B myyntitaitoihin erityisesti PK-sektorilla. Käymme läpi keskeisiä…
Hyvän esityksen komponentit. Kouluttaja Taina Parviainen
Koulutus opastaa, miten omasta esityksestään voi tehdä vaikuttavan esimerkiksi valmistautumalla…
Askeleet sujuvaan asiakasviestintään. Kouluttaja Taina Parviainen
Tarkasti mietitty ja laadittu teksti antaa hyvän kuvan yrityksen tavasta…
Vaikuttava viestintä, osa 1. Kouluttaja Peter Nyman
Hyvät viestintätaidot ovat välttämättömiä, olitpa sitten kokouksessa, seminaarissa puhumassa tai…
Vaikuttava viestintä, osa 2. Kouluttaja Peter Nyman
Hyvät viestintätaidot ovat välttämättömiä, olitpa sitten kokouksessa, seminaarissa puhumassa tai…
Yrityksen avainasiakastoiminnan terävöittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Kurssilla tutustutaan Key Account Management -toimintaan ja sen keskeisiin käytäntöihin.…
Avainasiakkuuksien suunnitelmallinen hoito ja kehittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Tässä koulutuksessa opit asiakkuuksien hoidon ja kehittämisen vastuista, asiakastiedon hyödyntämisestä…
Johtajuus muutoksessa ja sitä tukeva muutosviestintä. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Tässä koulutuksessa opit muutosviestinnän perusteet ja muutoksen johtamisen keskeiset käytännöt.…