Koulutuksen sisältö
Tässä koulutuksessa opit asiakkuuksien hoidon ja kehittämisen vastuista, asiakastiedon hyödyntämisestä ja asiakkuuksien johtamisesta sekä yrityksen tavoitteiden vaikutuksesta avainasiakkuuksien tavoitteisiin.
Yrityksen avainasiakkuudet tuovat merkittävän osan sen liikevaihdosta. Kasvattaakseen liikevaihtoaan merkittävästi yrityksen on kyettävä hoitamaan ja kehittämään avainasiakkuuksiaan. Koulutuksessa saat ohjeita avainasiakkuuksien systemaattiseen johtamiseen ja kehittämiseen. Systemaattisuuden lisääminen avainasiakkuuksien johtamisessa parantaa liiketoiminnan ennustettavuutta, kasvua ja kannattavuutta.
Tietoja kouluttajasta: Mikko Mäntyneva
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.
Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.
—
Course Description
In this training, you will learn about the responsibilities of customer relationship management and development, the use of customer data and customer relationship management, as well as the impact of the company’s goals on the goals of key accounts.
The company’s key customers generate a significant part of its turnover. In order to increase its turnover significantly, a company must be able to manage and develop its key customer relationships. In the training, you will receive instructions for the systematic management and development of key customer relationships. Increasing the systematic management of key accounts improves the predictability, growth and profitability of the business.
About the instructor: Mikko Mäntyneva
FT, KTL Mikko Mäntyneva is a university lecturer, trainer, speaker, and non-fiction writer specializing in business development. He has three decades of experience in developing business and other activities in organizations representing various industries. His key areas of expertise include customer-oriented business, B2B sales, productivity improvement (Lean), and project development.
In recent years, Mäntyneva has trained over a thousand (Key) Account Managers and Sales Managers.
Mäntyneva holds a licentiate degree in economics (marketing) and a doctorate in philosophy. Mäntyneva’s doctoral thesis focused on the development of customer relationship management in Finnish companies.
He has also written five books on customer relationships, sales, marketing, growth, and project management. Previously published by Kauppakamarin Kustannus, Mäntyneva’s works include Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) and Kasvua innovaatioista (2012). His book Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia will be published in spring 2019.