KoulutusOnline | Asiakaspalvelun peruspilarit– tunteista ja asenteista toimivaan vuorovaikutukseen. Kouluttaja Taina Parviainen Siirry sisältöön
Takaisin kurssilistaukseen

Asiakaspalvelun peruspilarit– tunteista ja asenteista toimivaan vuorovaikutukseen. Kouluttaja Taina Parviainen

Myynti, Markkinointi ja Viestintä

Koulutuksen sisältö

Tämän koulutuksen tarkoituksena on pysähtyä pohtimaan jokaisen asiakaspalvelussa toimivan omia vahvuuksia ja kehitettäviä alueita, jotta työ olisi mielekästä ja palkitsevaa ja jotta jokainen arvostaisi omaa työtään ja näkisi sen merkityksellisyyden osana organisaation muodostamaa kokonaisuutta.

 

Koulutuksessa käydään läpi asioita, jotka liittyvät hyvään asiakaspalveluun, kuten viestintä- ja vuorovaikutustaitoihin sekä sisäisen viestinnän merkitykseen osana palvelukokemusta. Jotta asiakaspalvelu on tasalaatuista ja hyvää, on näissä tehtävissä toimivien koettava, että heidän työtään tuetaan hankalissakin tilanteissa muun muassa yhdessä laaditun ohjeistuksen avulla. Videolla muistutetaan myös siitä, kuinka hyvä asiakaskokemus edellyttää aina hyvää henkilöstökokemusta.

Tietoja kouluttajasta: Taina Parviainen

FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana. 

Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.

Parviainen on Kauppakamarin Chambercast-kanavan Kirjakulma-osion podcasthost, ja hänen vierainaan ovat olleet useat Kauppakamarin kirjailijat.

Parviainen on julkaissut viimeksi yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan. 

Parviaiselta on ilmestynyt aikaisemmin teokset Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin (2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa, ja johtajien elämänkokemuksia ja merkittäviä tapahtumia käsittelevä teos Käännekohta (2007).

Course Description

The purpose of this training is to stop and think about the strengths and areas of development of each person working in customer service, so that the work would be meaningful and rewarding, and so that everyone would appreciate their own work and see its meaningfulness as part of the organization as a whole.

The training covers issues related to good customer service, such as communication and interaction skills and the importance of internal communication as part of the service experience. In order for customer service to be of consistent quality and good, those working in these positions must feel that their work is supported even in difficult situations, for example, through jointly prepared guidelines. The video also reminds us how a good customer experience always requires a good employee experience.

About the instructor: Taina Parviainen

FM, KTK Taina Parviainen works at the Chamber of Commerce as the editor-in-chief of the KauppakamariTieto service and as a producer of books on management, sales, marketing, and communications.

Parviainen provides training on topics such as customer and workplace communication and good interaction. Her customer communication training focuses on topics such as responding to difficult messages, recognizing different types of complaints, and harmonizing organizational communication.

Parviainen is the podcast host of the Chambercast channel’s Kirjakulma section, and her guests have included several Chamber of Commerce authors.

Parviainen’s most recent publication, co-authored with Totti Karpela, is Kohtuuttomat valittajat (2022), a practical guide to managing demanding complaints and claims.

Parviainen’s previous works include Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin(2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), written together with Timo Valvio, and Käännekohta (2007), a book about leaders’ life experiences and significant events.

Kesto

41 min 0 s

Lisää kategoriassa Myynti, Markkinointi ja Viestintä

Linkedin yrityskäyttö - Optimointi ja uudelleen markkinointi. Kouluttaja Taneli Katila
Miten hyödynnät tekoälyä LinkedIn-mainosten suunnittelussa ja saat kampanjoistasi enemmän irti?…
Linkedin yrityskäyttö - Algoritmi ja julkaisut. Kouluttaja Taneli Katila
Miten LinkedInin algoritmi toimii ja millaiset julkaisut saavat näkyvyyttä? Koulutuksessa…
Linkedin yrityskäyttö - Mainosten rakentaminen. Kouluttaja Taneli Katila
Miten luot tehokkaita LinkedIn-mainoksia ja hyödynnät eri mainosmuotoja? Koulutuksessa tutustumme…
Linkedin yrityskäyttö - Työntekijälähettilyys. Kouluttaja Taneli Katila
Miten rakennat autenttisen ja houkuttelevan työnantajamielikuvan LinkedInissä? Koulutuksessa käymme läpi…
Asiakaspalvelun peruspilarit– tunteista ja asenteista toimivaan vuorovaikutukseen. Kouluttaja Taina Parviainen
Tämän koulutuksen tarkoituksena on pysähtyä pohtimaan jokaisen asiakaspalvelussa toimivan omia…
Erilaiset kysymystyypit ja suppilointitekniikka keskustelun edistäjänä. Kouluttaja Taina Parviainen
Koulutuksessa käydään läpi erilaiset kysymystyypit ja kerrotaan esimerkkien avulla, miten…
Miten vastaat oikein kirjalliseen reklamaatioon. Kouluttaja Taina Parviainen
Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla…
Erilaiset valitustyylit ja niihin sopivat reagointitavat. Kouluttaja Taina Parviainen
Millä saada keskeytettyä jaaritteleva asiakas? Miten taas toimia sitkeän inttäjän…
Vinkit solmuun menneisiin tilanteisiin ja niiden ennaltaehkäisyyn. Kouluttaja Taina Parviainen
Suuttuiko asiakas jostain? Pahoittiko hän mielensä tilanteessa, joka olisi voitu…
Palvelumuotoilu. Kouluttajat Sofia Forsberg, Johanna Säynäjäkangas
Kurssilla tutustutaan palvelumuotoiluun perusteellisesti, käsitellen sen merkitystä, tarkoitusta ja toteutustapaa.…
Palvelumuotoilu päättäjille. Kouluttajat Sofia Forsberg, Johanna Säynäjäkangas
Koulutuksessa käsittelemme, mitä yrityksen päättäjien, päälliköiden ja johdon tulisi tietää…
Uusien myyjien myyntitaidot. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tällä käytännönläheisellä kurssilla tutustut olennaisiin taitoihin, joita uusi myyjä tarvitsee…
Myyntitaidot retail-kanavaan. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa keskitytään myyntitaitoihin vähittäismyymälässä tapahtuvissa kasvokkain kohtaamisissa. Opit, mitä…
Miten myyn puhelimessa. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa opit tehokkaat myyntistrategiat puhelimitse tapahtuvaan myyntiin. Käsittelemme, mitä…
Miten myyn verkkotapaamisessa. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa perehdytään verkkotapaamisen erityispiirteisiin ja tehokkaisiin myyntistrategioihin. Käsittelemme, miten…
Kaikki mitä olet aina halunnut tietää kielenhuollosta mutta et ole kehdannut kysyä. Kouluttaja Taina Parviainen
Kurssi antaa selkeän ja tiiviin katsauksen kielenhuollon perusasioihin. Kurssilla käsitellään…
B2B myyntitaidot PK-sektoriin. Kouluttaja Kai Rustholkarhu
Tässä kurssissa syvennytään B2B myyntitaitoihin erityisesti PK-sektorilla. Käymme läpi keskeisiä…
Hyvän esityksen komponentit. Kouluttaja Taina Parviainen
Koulutus opastaa, miten omasta esityksestään voi tehdä vaikuttavan esimerkiksi valmistautumalla…
Askeleet sujuvaan asiakasviestintään. Kouluttaja Taina Parviainen
Tarkasti mietitty ja laadittu teksti antaa hyvän kuvan yrityksen tavasta…
Vaikuttava viestintä, osa 1. Kouluttaja Peter Nyman
Hyvät viestintätaidot ovat välttämättömiä, olitpa sitten kokouksessa, seminaarissa puhumassa tai…
Vaikuttava viestintä, osa 2. Kouluttaja Peter Nyman
Hyvät viestintätaidot ovat välttämättömiä, olitpa sitten kokouksessa, seminaarissa puhumassa tai…
Yrityksen avainasiakastoiminnan terävöittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Kurssilla tutustutaan Key Account Management -toimintaan ja sen keskeisiin käytäntöihin.…
Avainasiakkuuksien suunnitelmallinen hoito ja kehittäminen. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Tässä koulutuksessa opit asiakkuuksien hoidon ja kehittämisen vastuista, asiakastiedon hyödyntämisestä…
Johtajuus muutoksessa ja sitä tukeva muutosviestintä. Kouluttaja Mikko Mäntyneva
Tässä koulutuksessa opit muutosviestinnän perusteet ja muutoksen johtamisen keskeiset käytännöt.…