Koulutuksen sisältö
Suuttuiko asiakas jostain? Pahoittiko hän mielensä tilanteessa, joka olisi voitu hoitaa empaattisesti? Voiko vaativiin asiakaskohtaamisiin varautua ennalta, ja voidaanko jo kerran loukkaantunut asiakas saada jälleen hyvälle mielelle ja hänen luottamuksensa palautettua?
Koulutuksessa annetaan vinkkejä haastaviin asiakaskohtaamisiin ja niiden ennaltaehkäisyyn. Tässä koulutuksessa esitellään miten niin sanottu kaksoisloukkauksen syntyminen voidaan estää ja tilanne saada rauhoittumaan, vaikka asiakas olisi jo reklamoinut ja ollut jostakin tapauksesta harmissaan. Ajatuksena on, että tilanteen ei tarvitse kehittyä pahemmaksi, sillä ikävätkin kokemukset voidaan yrittää sopia hyvällä vuorovaikutuksella ja rakentavalla tavalla siten, että asiakassuhde säilyy ja parhaimmillaan jopa vahvistuu.
Tietoja kouluttajasta: Taina Parviainen
FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana.
Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.
Parviainen on Kauppakamarin Chambercast-kanavan Kirjakulma-osion podcasthost, ja hänen vierainaan ovat olleet useat Kauppakamarin kirjailijat.
Parviainen on julkaissut viimeksi yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.
Parviaiselta on ilmestynyt aikaisemmin teokset Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin (2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa, ja johtajien elämänkokemuksia ja merkittäviä tapahtumia käsittelevä teos Käännekohta (2007).