Koulutuksen sisältö
Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla kirjallisiin reklamaatioihin kannattaa vastata.
Välillä reklamaatioihin on vastattava hyvinkin nopeasti, jolloin vastauksen rakennetta ja sisältöä ei ehdi miettimään pitkään. Sen takia onkin hyvä pohtia jo etukäteen omalle organisaatiolle tai omaan työhön erilaisia vastausmalleja, joita voi hyödyntää tilanteissa, joissa vaaditaan nopeaa reagointia.
Koulutuksessa kerrotaan, mistä aineksista kokoat yhteen hyvän reklamaatiovastauksen. Laadinnan tueksi tarvitaan tietoa, millainen rakenne hyvällä tekstillä on ja millainen teoria auttaa arvioimaan reklamaatiovastauksen toimivuutta ja asiakaslähtöisyyttä.
Koulutuksen tarkoituksena on opettaa vastaamaan reklamaatioihin johdonmukaisesti ja ystävällisesti sopivia ilmaisuja käyttäen. Saat ohjeita selkeän ja hyvän vastausrakenteen laatimiseen ja osaat laatia valmiita vastausmallipohjia erilaisten tilanteiden varalle jatkossakin.
Tietoja kouluttajasta: Taina Parviainen
FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana.
Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.
Parviainen on Kauppakamarin Chambercast-kanavan Kirjakulma-osion podcasthost, ja hänen vierainaan ovat olleet useat Kauppakamarin kirjailijat.
Parviainen on julkaissut viimeksi yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.
Parviaiselta on ilmestynyt aikaisemmin teokset Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin (2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa, ja johtajien elämänkokemuksia ja merkittäviä tapahtumia käsittelevä teos Käännekohta (2007).