Koulutuksen sisältö
Koulutuksessa käydään läpi erilaiset kysymystyypit ja kerrotaan esimerkkien avulla, miten niitä voi hyödyntää keskustelun edistäjänä ensisijaisesti asiakaspalvelussa ja myyntitilanteissa. Käsiteltävät kysymystyypit ovat avoin kysymys, suljettu kysymys, vaihtoehtokysymys, johdatteleva kysymys, vastakysymys, informaatiokysymys ja motivoiva kysymys. Koulutuksessa esitellään myös, miten suppilointitekniikkaa voi hyödyntää, kun suunnittelee etukäteen, miten keskustelu tai tilanne etenee sujuvasti toivottuun lopputulokseen.
Tietoja kouluttajasta: Taina Parviainen
FM, KTK Taina Parviainen työskentelee Kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kirjojen tuottajana.
Parviainen kouluttaa muun muassa asiakas- ja työyhteisöviestinnän aiheista sekä hyvästä vuorovaikutuksesta. Hänen asiakasviestinnän koulutuksissaan keskitytään muun muassa hankaliin viesteihin vastaamiseen, erilaisten reklamaatiotyylien tunnistamiseen ja organisaation viestinnän yhdenmukaistamiseen.
Parviainen on Kauppakamarin Chambercast-kanavan Kirjakulma-osion podcasthost, ja hänen vierainaan ovat olleet useat Kauppakamarin kirjailijat.
Parviainen on julkaissut viimeksi yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.
Parviaiselta on ilmestynyt aikaisemmin teokset Paremmin sanottu kuin tehty (2019), (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin (2015), Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon (2013), joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa, ja johtajien elämänkokemuksia ja merkittäviä tapahtumia käsittelevä teos Käännekohta (2007).