Koulutuksen sisältö
Koulutus tarjoaa kattavan johdatuksen LEAN-johtamisen periaatteisiin ja käytäntöihin. FT, KTL Mikko Mäntyneva, liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja ja tietokirjailija, johdattaa osallistujat LEAN-ajattelun ytimeen. Kurssilla käsitellään Leanin soveltamista käytännössä ja sen hyödyntämistä organisaation tehokkuuden ja tuottavuuden parantamisessa.
Tietoja kouluttajasta: Mikko Mäntyneva
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen. Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä. Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyi keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.
—
Course description
The training provides a comprehensive introduction to the principles and practices of LEAN management. Mikko Mäntyneva, PhD, D.Sc. (Econ.), Principal Lecturer in Business Development, educator and non-fiction author, will lead the participants to the core of LEAN thinking. The course covers the practical application of Lean and its use to improve the efficiency and productivity of an organization.
About the instructor: Mikko Mäntyneva
Mikko Mäntyneva, PhD, D.Sc. (Econ.), is a principal lecturer in business development, educator, speaker and non-fiction author. He has three decades of experience in developing both business and other activities in organizations representing different industries. His key areas of expertise are customer-oriented business, B2B sales, improving productivity (Lean) and project development. In recent years, Mäntyneva has trained more than a thousand (Key) Account Managers and Sales Managers.
Mäntyneva holds a Licentiate of Science degree in Economics and Business Administration (Marketing) and a Doctor of Philosophy. Mäntyneva defended his doctoral dissertation on the development of customer relationship competence in Finnish companies. In addition, he has written five books on customer relationships, sales, marketing, growth and project activities. Mäntyneva has previously published the books Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) and Kasvua innovaatioista (2012). In the spring of 2019, he published a book called Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.