Koulutuksen sisältö
Myyntityötä tekeville suunnattu koulutus, jonka ytimessä on kuulemisen merkityksen korostaminen modernissa myyntityössä. Usein myyjät hyppäävät suoraan myymään tuotteitaan tai palveluitaan, jolloin olennaisin osa, kuunteleminen, jää vähemmälle huomiolle. Koulutuksen päätavoite onkin tuoda esiin kuulemisen merkitys modernissa myyntityössä, sillä asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen on myynnin peruspilari.
Kurssilla käsitellään myös muun muassa tuote- ja arvomyyntiä, niiden eroja ja merkitystä sekä maailmanlaajuisesti tunnettuja kysymystekniikoita (BANT ja SPIN) ja ostopsykologian roolia asiakaskysymysten taustalla. Asiakkaan ostopäätöksen psykologiset mekanismit sekä tunteiden ja järjen tasapaino kuuntelemisessa ja vaikuttamisessa. Koulutuksessa käydään läpi myös KUULE-malli: kaikkien kriittisten kysymysten rooli asiakastarpeiden selvittämisessä.
Tietoja kouluttajasta: Kert Kenner
Kert Kenner on yksi Suomen vaikuttavimmista modernin myynnin kehittäjistä ja valmentajista. Kert on toiminut yli 20 vuotta myyntivalmentajana ja hänelle on kokemusta yli 1000 yrityksen modernin myynnin toimintatapojen kehittämisestä ja valmentamisesta. Kert on toinen menestysteoksen #MYYNTIKIRJA – Menesty uuden ajan B2B -myynnissä – kirjan kirjoittajista ja Suomen kuunnellumpien myyntiin liittyvien podcastien joukkoon kuuluvan #MYYNTIPODIN vetäjistä. Kert on valittu myös Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten MMA:n myynnin lähettilääksi. Kert toimii perustamansa valmennusyrityksen Kenner Company Oy:n toimitusjohtajana ja myyntivalmentajana.
—
Course Description
A training aimed at sales workers, the core of which is to emphasize the importance of hearing in modern sales work. Often, salespeople jump straight into selling their products or services, which means that the most essential part, listening, is left with less attention. The main goal of the training is to highlight the importance of hearing in modern sales work, as understanding the customer’s needs is the cornerstone of sales.
The course also covers product and value sales, their differences and significance, as well as globally known questioning techniques (BANT and SPIN) and the role of purchasing psychology in the background of customer questions. The psychological mechanisms of the customer’s purchase decision and the balance of emotions and reason in listening and influencing. The training also covers the KUUL model: the role of all critical questions in determining customer needs.
About the instructor: Kert Kenner
Kert Kenner is one of Finland’s most influential modern sales developers and coaches. Kert has worked as a sales coach for over 20 years and has experience in developing and coaching modern sales practices in over 1,000 companies. Kert is one of the authors of the best-selling book #MYYNTIKIRJA – Menesty uuden ajan B2B -myynnissä (Selling in the New Era of B2B Sales) and one of the hosts of #MYYNTIPODI, one of Finland’s most listened-to sales-related podcasts. Kert has also been selected as the sales ambassador for the MMA, an association of sales and marketing professionals. Kert is the CEO and sales coach of Kenner Company Oy, the coaching company he founded.