KoulutusOnline | Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein? 12.5.2026 Siirry sisältöön
Takaisin kurssilistaukseen

Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein? 12.5.2026

Myynti, markkinointi ja viestintä

Koulutuksen sisältö

Miten kannattaa vastata kirjallisiin reklamaatioihin oikeaoppisesti?

Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla sähköpostitse, chatin tai somen kautta tulleisiin reklamaatioihin kannattaa vastata.

Tilaisuudessa käydään läpi harjoituksia, joista oppii, mitä sanoja kannattaa suosia ja mitä välttää sekä millaisia lauserakenteita ja ilmauksia on sopivaa käyttää.

Organisaatiolle voi tulla reklamaatioita kirjallisesti esimerkiksi sähköpostin, chatin tai somen kautta. Välillä reklamaatioihin on vastattava hyvinkin nopeasti, jolloin vastauksen rakennetta ja sisältöä ei ehdi miettimään pitkään. Sen takia onkin hyvä pohtia jo etukäteen omalle organisaatiolle erilaisia vastausmalleja, joita voi hyödyntää tilanteissa, joissa vaaditaan nopeaa reagointia.

Koulutuksessa keskitytään erityisesti kuluttajakauppaan liittyviin reklamaatioihin.

Kouluttajana toimii viestinnän kouluttaja Taina Parviainen Helsingin seudun kauppakamarista. Tainalla on pitkä kokemus asiakasviestinnästä, ja hän on myös kirjoittanut yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.

 

9.00
Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein?

  • Selkeän ja hyvän vastauksen rakenne
  • Vastausmallien hyödyntäminen
  • Käytännön harjoituksia

viestinnän kouluttaja Taina Parviainen, Helsingin seudun kauppakamari

12.00            
Tilaisuus päättyy

 

Lisää kategoriassa Myynti, markkinointi ja viestintä

Varmista verkkosivujesi näkyvyys tekoälyoptimoinnilla (GEO) 17.12.2025
Uudet tekoälypalvelut, kuten esimerkiksi ChatGPT, Copilot ja Gemini, muuttavat yrityksen…
Neuvottele kuin ammattilainen 5.5.2026
Opi neuvottelemaan ammattilaisen opein! Erilaisia neuvotteluja käydään joka päivä –…
Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein? 12.5.2026
Miten kannattaa vastata kirjallisiin reklamaatioihin oikeaoppisesti? Tässä koulutuksessa saat hyviä…
Myyntitekstit tekoälyllä – Käytännön vinkit ja työkalut tehokkaampaan myyntiin 24.3.2026
Tervetuloa innostavaan ja käytännönläheiseen etäkoulutukseen, jossa opit hyödyntämään tekoälyä vaikuttavien…
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® 3.-4.6.2026
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa…
Project Manager -ajokortti 17.-18.3.2026
Haluatko saada valmiudet toimia vastuullisena projektipäällikkönä tai projektinhallinnan menetelmien kehittäjänä? …
Project Manager -ajokortti 3.-4.12.2025
Haluatko saada valmiudet toimia vastuullisena projektipäällikkönä tai projektinhallinnan menetelmien kehittäjänä? …
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® 19.-20.1.2026
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa…
Customer Excellence - Asiakaskokemus kilpailutekijänä 19.11.2025
Ylivertainen asiakaskokemus on nykypäivän liiketoiminnan kilpailuvaltti – erottautumistekijä, joka määrittää…